Ellos eatnu - La elva leve

Presse- og mediekommunikasjon
Ellos eatnu – La elva leve
For den norske storfilmen «Ellos eatnu – La elva leve», hadde Gullfolk ansvaret for presse og mediekontakt.
I tett samarbeid med distributør og nøkkelpersoner i produksjonen, utarbeidet vi kommunikasjonsplaner, lanseringsstrategi og gjennomførte pressemøter og lanseringer. Målet var å gjøre «Ellos eatnu – La elva leve» kjent for det norske og internasjonale publikumet opp mot premieren.
Gjennom en lang rekke artikler, intervjuer og anmeldelser i landets største- og mest toneangivende medier, var engasjementet rundt «Ellos eatnu – La elva leve» svært stort i tiden før den offisielle premieredatoen. Filmen var åpningsfilm under TIFF (Tromsø Internasjonale Filmfestival), og ble trukket fram som et viktig bidrag til å sette fokus på samenes kamp for likeverd.
Ifølge mediearkivet Retriever/Atekst var «Krigsseileren» nevnt i 611 artikler i ulike norske medier i de syv første ukene av 2023.
Pressedekningen i forkant av premieren inkluderte en rekke saker på TV, radio og i nasjonale magasiner og aviser. Blant annet NRK Dagsrevyen, Lindmo, TV 2 Nyhetene, TV2.no, VG, Dagbladet, Aftenposten, NRK P1, NRK P2, og Se og Hør.
Official trailer
Ellos eatnu – La elva leve
For den norske storfilmen «Ellos eatnu – La elva leve», hadde Gullfolk ansvaret for presse og mediekontakt.